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Animações em 3D
#5

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gearless scooter is one of the most common 2-wheelers popular in many parts of the world they are typically equipped with an automatic transmission system this transmission system is known as continuously variable transmission or CVT the basic principle of a pulley based CVT can be demonstrated by using this simple setup it has a driver pulley and a driven pulley with a variable diameters runs between these two high RPM is obtained by increasing the diameter of the driver pulley and decreasing the diameter of a driven pulley high torque is obtained by doing the opposite Tim allows us to achieve infinite number of draw it was between the minimum and maximum limits it is not possible to Simply change the diameters of solid pulleys as shown in this demonstration so Engineers develop certain mechanisms to obtain similar mechanical characteristics a variator assembly is used for this purpose here the pulley is made up of two continental plates one of them is fixed to the input shaft and the other is free to slide along its axis Riverside also has two conical plates between runs one of these plates is fake stopped while the other can slide sideways a compression spring forces plate to stay close to the other plate this forces the belt to stay at the highest diameter of this pulley in the driver pulley the axial stiffness of the belt pushes the sliding cones farthest apart this causes the driver pulley to have minimum diameter this is the condition of high torque low RPM to obtain high RPM the diameter of the driver pulley decreases and not of the driven pulley increases let's understand how this is achieved in the actual scooter CVT the sliding conical plate of the driver pulley has a set of rollers or sliders is shown here when the engine is at low RPM the rollers are held near the center of the pulley as the engine gains speed centrifical force causes rollers to move outwards along a curved surface these rollers push against the ramp late since the ramp plate is fixed the sliding conical plate is forced towards the other plate let's see the diameter change in slow motion mission of high RPM low as we observed in the demonstration the transmission system includes a centrifugal clutch assembly portion consists of weighted arms held in place by extension Springs these arms are connected to the the clutch housing is connected to the output gear when sufficient speed is reached the centrifical force causes the arms to swing upward and the friction pads engage with the clutch housing the clutch housing transfers power to the rear wheel through a gear train

scooter sem engrenagens é um dos veículos de 2 rodas mais comuns, populares em muitas partes do mundo, eles são normalmente equipados com um sistema de transmissão automática. Este sistema de transmissão é conhecido como transmissão continuamente variável ou CVT. O princípio básico de um CVT baseado em polia pode ser demonstrado por usando esta configuração simples, ela tem uma polia acionadora e uma polia acionada com diâmetros variáveis percorre entre esses dois RPM elevados é obtida aumentando o diâmetro da polia acionadora e diminuindo o diâmetro de uma polia acionada alto torque é obtido fazendo o Tim oposto nos permite atingir um número infinito de tração que estava entre os limites mínimo e máximo, não é possível simplesmente alterar os diâmetros das polias sólidas como mostrado nesta demonstração, então os engenheiros desenvolvem certos mecanismos para obter características mecânicas semelhantes. Um conjunto de variador é usado para isso finalidade aqui a polia é composta por duas placas continentais uma delas é fixada ao eixo de entrada e o outro é livre para deslizar ao longo de seu eixo A margem do rio também tem duas placas cônicas entre as corridas, uma dessas placas é falsa parada enquanto a outra pode deslizar lateralmente uma placa de força de mola de compressão para ficar perto da outra placa isso força a correia a ficar no mais alto diâmetro desta polia na polia motriz a rigidez axial da correia empurra os cones deslizantes mais afastados isso faz com que a polia motriz tenha diâmetro mínimo esta é a condição de alto torque baixo RPM para obter alta RPM, o diâmetro da polia motora diminui e não dos aumentos da polia acionada, vamos entender como isso é conseguido na scooter CVT real a placa cônica deslizante da polia motriz tem um conjunto de rolos ou controles deslizantes é mostrado aqui quando o motor está em baixa rotação os rolos são mantidos perto do centro de a polia, à medida que o motor ganha velocidade, força centrífuga faz com que os rolos se movam para fora ao longo de uma superfície curva, esses rolos empurram contra a rampa tarde, pois a placa da rampa é fixa A placa cônica deslizante é forçada em direção à outra placa, vejamos a mudança de diâmetro na missão de câmera lenta de alta RPM baixa, como observamos na demonstração, o sistema de transmissão inclui uma porção do conjunto de embreagem centrífuga que consiste em braços pesados mantidos no lugar por molas de extensão esses braços estão conectados à carcaça da embreagem está conectada à engrenagem de saída quando a velocidade suficiente é atingida, a força centrífuga faz com que os braços oscilem para cima e as almofadas de fricção engatam na carcaça da embreagem, a carcaça da embreagem transfere força para a roda traseira através de um trem de engrenagens
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